Cum sa iti promovezi afacerea


Iti doresti o crestere a popularitatii brand-ului tau si vrei sa ai mai multe vanzari? Raspunsul la aceste intrebari este simplu: investeste in promovarea business-ului tau. Afla care sunt mijloacele prin care iti poti comunica mesajele si cum iti poti promova produsele atat in online, cat si in offline.


1. Promovarea in online

· Social media si blogging:


Cel mai popular mijloc de comunicare in online este postarea pe retele de socializare. Aici poti interactiona cu utilizatorii care au apreciat pagina ta, poti organiza mici concursuri cu premii si poti disemina mesajele si brandul companiei tale mult mai bine targetat. In plus, fie ca alegi sa platesti sau nu pentru promovarea pe Facebook, Instagram sau LinkedIn, aceste platforme iti vor aduce mai multi client noi si te va ajuta sa ii fidelizezi pe cei vechi. In plus, incepe sa adaugi continut scris intr-un blog. Promovarea afacerilor prin intermediul “povestilor” sau articolelor despre brand este cea mai eficienta metoda de a te diferentia din multimea afacerilor. Ofera un caracter aparte blogului tau, un character care sa surprinda exact pasiunea din spatele produselor tale.


· Parteneriate de promovare:


Chiar daca fiecare business sau persoana care functioneaza in acelasi domeniu de activitate ca tine poate fi considerat un competitor, nu trebuie sa gandesti intotdeauna astfel. Poti discuta cu bloggeri, comentatori, investitori, speakers, traineri sau oameni cu reputatie de “trend setter” in domeniul tau de afaceri si poti incheia cu acestia parteneriate de imagine sau parteneriate strategice de promovare. Astfel, numele brand-ului tau va fi dus mai departe la diverse evenimente de networking sau la training-uri, iar tu vei fi contactat pentru colaborari de posibili client sau parteneri. . In plus, orice vizitatori al blogului colaborator, va vedea bannerol sau articolul despre tine. In final, trebuie sa retii ca este mai util si profitabil sa existe cooperare intr-un domeniu, decat competitie.


· Campanii de e-mail:


Daca ai o lista de client si ai acceptul acestora sa le trimiti materiale de promovare si oferte, atunci profita! Fa-ti cunoscute diversele bonusuri si ofera avantaje pentru clientii care te recomanda si altora. In acest fel, vei putea sa iti creezi o comunitate de clienti fideli, care iti pot aduce la randul lor alti client noi, care au auzit de serviciile sau produsele tale de calitate superioara.


2. Promovare in offline

· Materiale promotionale:


Fie ca alegi sa imparti mesaje pe flyere sau pe brosuri, fie daca optezi pentru prezentarea unor cataloage la diversi posibili clienti, acest tip de promovare este clasic. Rezultatele pot fi uneori dezamagitoare, de aceea este important designul si mesajul anunturilor tale publicitare pentru a rezona cu un client care poate nu a auzit niciodata de tine. Alege un grafician implicat si gandeste impreuna cu un specialist de marketing o campanie care sa fie clara, cu un mesaj care sa prinda publicul tau.


· Campanie virala in offline:


Ai un produs inovativ si vrei sa ii faci publicitate intr-un mod non-conformist? Discuta cu o agentie care se ocupa de campanii in offline si fa o macheta cu produsul tau pe care mai apoi o afisezi intr-un loc unde clientul tau ideal va fi prezent (mall, cinema, o piata, un targ de profil etc.) Gandeste fara inhibitii si creeaza o campanie virala care sa ramana in mintea publicului, iar acestia iti vor cauta serviciile in numar mult mai mare. Intr-o societate in care vedem texte publicitare oriunde, clientii tai vor aprecia o campanie”altfel”.